Veelgestelde vragen

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij hieronder de meest voorkomende vragen alvast voor je beantwoord. Het kan natuurlijk zijn dat je vraag hier niet tussen staat of dat het antwoord niet toereikend is. In dat geval nemen we graag contact met je op om je vraag te beantwoorden. Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe bepaal ik het aantal uren om een offerte aan te vragen?

Heel simpel. Dat kan op verschillende manieren.

  • Weet je de oppervlakte van je kantoor? Het aantal vierkante meters geeft in 99% van de gevallen al een prima indicatie.
  • Heb je nu al een schoonmaakbedrijf? Dan weet je ook hoeveel uren zij nodig hebben. Vind je het niet schoon genoeg? Zet er dan voor de zekerheid één of meer uren bij.
  • Maak zelf een inschatting van de tijd. Denk erom: een professionele schoonmaker of schoonmaakster - zeker die van Directschoon - werken door hun ervaring vaak net iets efficiënter dan jij zou doen.

Met de schuifbalk op de website kun je het aantal uren vergroten of verkleinen. Je contract tussentijds aanpassen? Geen enkel probleem. Dat regel je gewoon helemaal zelf, online.

Welke factoren bepalen de schoonmaakkosten van mijn werkplek?

Voor een schoonmaakbedrijf tellen natuurlijk de oppervlakte, de vloerafwerking en de frequentie van de schoonmaak. Maar misschien heb je ook nog andere wensen. Het schoonmaken van de koffieautomaat bijvoorbeeld. Ook kunnen we eventueel meer specialistische zaken voor je regelen, zoals een dieptereiniging van het tapijt of ander vloeronderhoud en het wassen van de ramen, binnen en buiten. Verder kan het zijn dat er in je kantoor delen zijn die meer tijd vragen: glazen wanden en deuren bijvoorbeeld.

Hoe kan ik onze bijzondere wensen voor de schoonmaak bespreken?

Heb je dingen die je graag anders zou willen? Of aandachtspunten waar we in de schoonmaak rekening mee moeten houden? Bespreek ze gewoon even met je eigen schoonmaker(s). We werken bij Directschoon niet met object- of rayonleiders (dat zie je aan onze tarieven). Daarom trainen we onze schoonmaakmedewerkers in de communicatie met klanten. In 9 van de 10 gevallen komen jullie er samen prima uit. Toch nog een vraag waar je geen antwoord op krijgt?

Dan gaan we samen bekijken wat de beste manier is om je vraag op te lossen. Vaak werken we hiervoor samen met onze collega’s van Gom bij jou in de regio. Zij kunnen snel ter plaatse zijn om de situatie samen met jou te beoordelen. Wil je hier meer informatie over dan kun je contact met ons opnemen.

Kan ik ook voor specialistisch werk bij Directschoon terecht, zoals vloeronderhoud of het wassen van de ramen?

Jazeker! We werken hiervoor samen met onze collega’s van Gom Specialistische Reiniging. Zij maken altijd een afspraak met je op locatie om de werkzaamheden door te nemen. Ze kunnen dan meteen de vervuiling beoordelen en de oppervlakte inmeten. Daarna krijg je van ons een offerte. Akkoord? Dan plannen we de werkzaamheden in. Dat kan eventueel ook met een vaste frequentie. Bijvoorbeeld: driemaal per jaar de ramen laten doen. Jij hebt er dan geen omkijken meer naar, wij plannen het voor je in!

Waarom komen jullie niet langs op locatie voordat jullie een offerte uitbrengen?

Directschoon is onderdeel van Gom, een van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland. Offertes maken doen we daar elke dag, al meer dan een halve eeuw. Met die ervaring kunnen we onderhand heel goed inschatten hoeveel tijd het kost om een werkomgeving schoon te maken. Zeker een kantoor, waar de omstandigheden redelijk vergelijkbaar zijn. Een paar eenvoudige vragen beantwoorden is daardoor al genoeg om een offerte te krijgen. En in 99% van de gevallen klopt die helemaal.

Uiteraard zijn er weleens bijzonderheden waarvoor misschien aanpassingen nodig zijn, maar de flexibele houding van onze medewerkers in de verdeling van de werkzaamheden zorgt ervoor dat dit vaak al mogelijk is binnen de uren die je al afneemt bij ons. Zo kunnen we een prijs voor je opstellen zonder dat we je werkplek fysiek hebben bezocht.

Wat houdt het startpakket in?

Eenmalige levering van alle materialen en middelen die nodig zijn voor de schoonmaak. We bepalen samen wat nodig is en wat je eventueel al zelf hebt. De spullen die we leveren zijn vervolgens ook van jou. Je ontvangt jaarlijks een aanvulpakket voor verbruik van materialen en middelen (stofzuigerzakken, doekjes, toiletreiniger etc.). Je pakketkeuze bepaalt of je hiervoor een aanvullende factuur krijgt.

Met welke materialen en middelen werkt Directschoon?

We kiezen alleen maar producten van A-merken in de schoonmaaksector. De middelen die we gebruiken zijn milieuvriendelijk. Om de toepassing van chemische middelen te beperken, werken we zoveel mogelijk met de microvezeltechniek. Ook letten we erop dat onze materialen ergonomisch zijn, dus niet belastend voor onze medewerkers.

Apparaten die we gebruiken zijn licht en makkelijk te verplaatsen en op te slaan. En nemen niet veel ruimte in beslag bij jou in kantoor. Natuurlijk houden we er rekening mee dat je misschien zelf al materialen in huis hebt, zoals een stofzuiger. Wil je precies weten welke spullen Directschoon gebruikt? Neem gerust even contact op.

Kan ik via jullie ook toiletpapier en andere artikelen bestellen?

Dat kan! En we maken het je nog makkelijk ook. Wil je dispensers en vullingen los bestellen? Prima. Liever - en dat is nog makkelijker - een washroomovereenkomst? Dan wordt alles voor je geregeld. Wil je hier meer informatie over dan kun je contact met ons opnemen.

Krijg ik één of meer vaste schoonmakers of sturen jullie week andere?

We werken zoveel mogelijk met één vast gezicht in je kantoor. Maar je begrijpt dat ook een schoonmaker weleens een vrije dag of vakantie heeft. Of een dagje ziek is. Afhankelijk van je contract - je kunt er ook voor kiezen om niet te vervangen - sturen we dan iemand anders. Nét zo vriendelijk, nét zo professioneel.

Hoe zijn de schoonmakers van Directschoon opgeleid?

Schoonmaker bij Directschoon word je niet zomaar. Je begint met het volgen van een online instructietraining. Ga je op de werkvloer aan de slag, dan doe je dat de eerste dagen onder begeleiding. Vervolgens eisen we van onze schoonmakers dat ze aanvullend de basisopleiding schoonmaak volgen, volgens de richtlijnen van de cao. En verandert er tussendoor iets, dan zorgen wij ervoor dat onze medewerkers weer up-to-date zijn.

Waarom wijkt jullie opzegtermijn af van de meeste schoonmaakbedrijven?

Onze opzegtermijn is maar 1 maand. Misschien weet je dat de OSB, de branchevereniging voor de schoonmaak, een termijn van 3 maanden hanteert. Dat heeft te maken met het overnemen van grote contracten door een ander schoonmaakbedrijf. Dat vraagt inderdaad wat meer tijd. In de mkb-sector gaat het echter meestal om kleinere kantoren. Dus is de overgang naar een andere schoonmaakpartner sneller geregeld. En omdat Directschoon een groot schoonmaakbedrijf is, kunnen we onze mensen snel herplaatsen.

Onze pakketten en prijzen zijn hier ook op aangepast.

Kan ik de uren uit mijn bundel die ik niet heb gebruikt ook tussentijds laten crediteren?

Geen enkel probleem. Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je precies vertellen wat de status van je tegoed op dat moment is en samen met jou bepalen of je dit deels of geheel wilt laten crediteren. Bij een aanpassing van je contract naar een ander pakket crediteren we altijd tussentijds de openstaande uren.